Конспект інтегрованого уроку з трудового навчання до проекту

Тема. Чудові візерунки. Малювання ескізу вишитого рушника.
Мета. Ознайомити з творами декоративно-ужиткового мистецтва, визначити     роль орнаменту  в прикрашанні предметів. Розширювати знання про орнамент, ритм. Учити розпізнавати геометричні, рослинні та зооморфні  орнаменти. Розвивати зорову пам'ять, розвивати творчу діяльність учнів. Формувати естетичний  смак та інтерес до народних промислів. Виховувати любов та шанобливе ставлення до народних символів України.
 Обладнання : папір, фарби, баночки з водою, штампи з овочів.
 Наочність:  вишиті рушники.
 Тип уроку: інтегрований (трудове навчання, образотворче мистецтво) .

Хід уроку.
І. Організаційний момент.
   Перевірка робочого місця.
 ІІ. Актуалізація опорних знань.
-     Чому декоративно-прикладне мистецтво називається прикладним?
-     Пригадайте, що таке орнамент? (Орнамент - це візерунок побудований на ритмічному чергуванні елементів)
-     Які види орнаментів ви знаєте? (Рослинний, геометричний, зооморфний)
 ІІІ. Оголошення теми уроку.
-              Сьогодні ви придумаєте і виконаєте ескіз для вишитого рушника,використовуючи при цьому  геометричні, рослинні та зооморфні орнаменти.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
 1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
-     Декоративне мистецтво пройшло величезний шлях розвитку від елементарних прикрас, знарядь, посуду, одягу до складних, сучасних. Які твори декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте? ( гончарство, вишивка, ткацтво, ковальство, різьба по дереву, розпис.....)
    Прикраса одягу — один із наймасовіших видів творчості.   Цікаво, як виникають орнаменти? Напевно, люди дуже  захоплюються природою і це захоплення намагаються передати іншим.
  Рушник — це наш давній символ. Хата без рушників, що родина без дітей, казали в народі. Із рушником вітали появу немовляти, з ним виряджали в далеку путь, на рушник у день весілля стають молодята .
-     Розгляньте рушники і подумайте, що цікавого побачив майстер у природі? Які орнаменти використала майстриня? Якими кольорами працювала майстриня?
-     Вишиті речі оздоблюють вручну. Інструменти вишивальників: голка, кольорові нитки, полотно. За їх допомогою майстри створюють дивовижні образи природи, що втілені в орнаментах. Сучасні технології дозволяють перетворити ідеї майстра на потужне виробництво гарних і корисних речей. Існують навіть вишивальні машини з компютерними програмами,  що дозволяють оздоблювати речі вишивкою швидко і красиво.
2. Музична хвилинка (Звучить пісня  у виконанні Аліни Гросу "Рушничок", діти рухаються під музику)
V.  Практична робота. Вступний інструктаж
-     Розташовуємо аркуш паперу горизонтально. Проводимо дві горизонтальні лінії: верхню та нижню лінію орнаменту. Лінії краще проводити під лінійку, адже охайність - це запорука успіху. Основний закон орнаменту – повторення елементів з певною почерговістю. Проводимо допоміжні вертикальні лінії через однакову відстань, це допоможе розмістити елементи орнаменту правильно їх чергуючи.
-     На ваших партах лежать штампики (геометричні та рослинні) з овочів, використайте їх у своїй роботі, при цьому не забувайте чергувати їх та у своїй роботі правильно підберіть кольори, щоб вони гармонували один з одним.
    Під кінець  роботи не забудьте оздобити свої рушнички мереживом, щоб робота виглядала завершеною.
VI. Виконання роботи учнями. Поточний інструктаж
VII. Підсумок уроку
-     Сьогодні ми створювали орнамент у смузі.
-     Які види орнаментів ви знаєте?
-     Що таке орнамент? Ритм?
-     Молодці. Ви плідно попрацювали і створили дивовижні орнаментальні композиції, це свідчить про вашу фантазію, старанність . Розмістіть ваші роботи на виставці, щоб зачарувати ними глядачів.

 VIІI.  Оцінювання

Немає коментарів:

Дописати коментар