Конспект уроку з Я у світі до проекту

Тема: Сім'я. Склад сім¢ї
Мета:  збагачувати у дітей уявлення про сім¢ю, як спільноту рідних людей, про належність кожного учня до певної сім¢ї; розвивати позитивне ставлення до своїх рідних, рідної домівки; виховувати почуття гордості за свою сім¢ю.
Обладнання: картки із загадками, картки для роботи в групах, родинне дерево,ілюстрації з теми.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
– Любі діти! Погляньте у вікно – як ласкаво посміхається
Вам сонечко. Привітаймо його і скажімо: «Доброго дня!» А тепер
усміхнімось один одному й побажаймо: «Доброго дня!» 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Відгадування загадок.
Пестить, ніжить і голубить,
розуміє, дуже любить.
Я до неї пригорнуся,
бо вона моя…(матуся).

Хитрі очі, дві косички.
У веснянках ніс та щічки.
Непосида невеличка
називається…(сестричка).

Сильний, добрий, справедливий,
біля нього ми щасливі.
Знає, вміє він багато.
Гордимось, бо це наш… (тато).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Хто це? Звичайно ж, мама, тато, братик, сестричка - це найрідніші на світі  люди, які один одного шанують, люблять і є членами єдиної сім'ї. Сьогодні на уроці ми поговоримо про сімю. Дізнаємось, з кого вона складається.
IV.Вивчення нового матеріалу
1. Робота із загадкою
Цифра ця усім говорить,
скільки днів до тижня входить.
А як поряд стане "Я",
то це буде вже…(сім'я).

2. Розгадування ребуса
ЯЯЯЯЯЯЯ (сім'я)
3. Робота з віршем. Розповідь учителя.
А що дитині треба?
Дім, красивий, білий,
І, як світлий образ,
мамин погляд добрий,
й батька дорогого,
чути добре слово.
А ще було  б гарно
мати сестру й брата.
- Отже, хто входить до складу сім'ї?
- Так, сім'я - це, звичайно ж, мама і тато, сестра і брат, бабуся і дідусь. Сім'я - це група людей, яка складається  із чоловіка, жінки, дітей та інших блиьких родичів, які живуть разом під одним дахом.
- А кого не вистачає в цьому переліку? Справді, вас самих.
4. Робота з підручником.
- Розгляньте малюнки на ст. 44.
- Навіщо людині сім'я?
- Розкажіть, які бувають сім'ї?
- Прочитайте перший абзац на ст. 45.
- З кого складається сім'я?
- Чому сім'я важлива для кожної родини?
5. Розповідь учителя
— Ми часто говоримо слово сім’я. Воно таке звичне і приємне. Промовляючи його, ми одразу ж згадуємо маму, тата, дідусів, бабусь, сестричок і братиків. У сім’ях разом можуть жити два, три і навіть чотири покоління. Наприклад, крім батьків і дітей, можуть жити бабуся, дідусь, прабабуся та прадідусь. Якщо в сім’ї троє і більше дітей, то така сім’я є багатодітною. Родини бувають різні, у яких є і мама, і тато, а буває й так, що є тільки один з батьків. Не в усіх є бабусі й дідусі, братики і сестрички. Є сім’ї, у яких живуть усиновлені діти або діти живуть з бабусею чи дідусем, іншими родичами. Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте одне одному. Коли в родині доброзичливі стосунки, всі розуміють одне одного, поважають і допомагають,— це дружна сім’я. У такій сім’ї дорослі піклуються про дітей, а діти й онуки з повагою і шаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад.
Докладай зусиль, щоб твоя сім’я була дружною, а для цього:
ü будь уважним і чуйним, намагайся помічати, коли потрібна твоя допомога;
ü не чекай, коли тебе попросять про допомогу, сам запропонуй її;
ü розподіли свій день так, щоб залишався час на хатні справи; будь увічливим.
Якщо ти не погоджуєшся із чиєюсь думкою —
ü не кричи, поясни спокійно, вислови свої заперечення чемно;
ü не втручайся в розмову дорослих;
ü нікого не ображай, не сварися;
ü приділяй увагу меншим братикам і сестричкам;
ü намагайся нікому не заважати.
Якщо заважають тобі, ввічливо попроси цього не робити. Скажи: «Не заважайте мені, будь ласка».
6. Побудова "асоціативного куща"
 



                                                Сім'я

7. Розповідь учителя
- Звичайно, що у кожного з нас є ще родичі - бабусі, дідусі, дядьки, тітки. Це наша родина. Родина - це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі - близькі і далекі, але це вже родина. Дуже часто у родинах складають родинне дерево. Сильне, могутнє дерево.
А тепер уявіть собі, що це не дерево, а ваш рід. Де б ви на ньому знайшли самих себе, найменших членів роду?
Ми - це молоденькі зелені листочки; гілки - це наші мама і тато. стовбур, що ближче до нас, міцний, це можливо, наші дідусі, бабусі… А коріння - це вже наші прадіди, ті, хто жив сто чи двісті років тому.
- Родина - це не тільки наші родичі. Це і наш клас, школа, весь український народ.  Ми з вами - великий народ,  який складається з родин, великих і малих, дружніх і працьовитих.
8. Робота з підручником
- Дочитайте статтю.
- З кого складається родина?
- Назвіть членів своєї родини.
- Які традиції є у вашій родині?
- Яку родину називають династією?
9. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота у групах
- Яке поняття ширше: сім'я чи родина? Порівняйте.
Спільне
Відмінне
Група близьких родичів
Сім'я - це родичі, які проживають разом.
Родина - це родичі, які прорживають окремо.
2. Гра "Продовж речення"
моя мама…
мій тато…
бабуся - це мама…
дідусь - це тато…
прабабуся - це мама…
прадідусь - це тато…
3. Робота в зошиті.
VІ. Підсумок уроку
Вправа "Мікрофон"
- Сьогодні на  уроці я зрозумів…
- Хочу бути…
- Хочеться завершити наш урок  такою молитвою

Вислухай мене, Боже
Мій Господи,
Почуй моє благання,
Пошли в сім'ю мою
Мир, спокій і єднання

Ти, що таємно
З неба поглядаєш,
Про мою маму й тата мого
Добре усе знаєш.

Навчи батьків моїх
У Божім страсі жити,
Любити один одного
Й ніколи не сваритись.

Щоб горя і лиха
Ніколи не знали,
Щоб хворим й нужденним
Всі помагали.
Нехай же прокажуть
Молитву всі люди,
Нехай же надія
І Бог з нами буде.
VІІ. Домашнє завдання.

- Підготувати невеличку розповідь про традиції своєї родини.

Немає коментарів:

Дописати коментар