Конспект уроку з математики до проекту

Тема:  Вправи й задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Складання і обчислення виразів. Складання задачі за поданим виразом
Мета: вправляти учнів у засвоєнні табличних випадків множення і ділення під час розв’язання прикладів, задач на дві дії; продовжувати вчити складати задачі за поданим виразом; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати повагу до хліба, любов до праці.
Обладнання: підручник, презентація, малюнок колоска, роздаткові картки у вигляді зерняток.
Тип уроку: урок закріплення знань.(урок-казка)
Хід уроку
І. Організаційний момент.(слайд 2)
              Заходить вчитель – треба встать,
              Коли дозволить, тихо сядь.
              Спитати хочеш, не гукай,
              А тільки руку піднімай.
              Хто сказав, що математика –
              Це складна наука?
              Наша математика –
              Це цікава штука.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання
2. Гра "День і ніч"(усний рахунок) (слайд 3)
По команді "ніч" учні лягають на парти і усно обчислюють ланцюжки виразів, які диктує вчитель. По команді "день" учні "прокидаються" і дають відповіді.
9 · 9               54 : 9           9 · 7           45 : 9
  – 41                   · 3             – 15               · 8
      : 8                  – 9                 : 8              – 6
3. Хвилинка каліграфії (слайд 4)
- Записуємо число, класна робота. Додайте до сьогоднішнього числа порядковий номер місяця. Яке число вийшло? Скільки в ньому одиниць, десятків. Запишіть у зошит число одиниць.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо розв'язувати вирази, рівняння.  задачі на дві дії. Будемо далі вчитися складати вирази до задач, та складати задачі за виразом.
А ще у нас сьогодні не звичайний урок, а урок-казка. Ми помандруємо до казки "Колосок" і допоможемо героям виконати завдання. (слайд 5)
ІV. Закріплення вивченого раніше матеріалу (слайд 6)
- Сядьте зручно і уважно послухайте:
Жили були двоє мишенят, Круть і Верть, і півник Голосисте Горлечко. Мишенята тей робили,що весь час гралися, співали, танцювали, крутились та вертілись.
А півник на зорі прокидався, спочатку всіх піснею будив, а потім починав працювати.
Ось одного разу півник підмітав двір і побачив на землі пшеничний колосок…(слайд 7)
- Подивіться на дошку.(На дошці малюнок колоска зі вставленими зернятками-картками із завданнями).



Ось такий колосок  знайшов півник. Та це не просто колосок. Кожне його зернятко - це завдання.
- Для того, щоб дізнатися, що трапилося у казці далі, нам потрібно виконати завдання з першого зернятка.
(Учень виходить до дошки, дістає зернятко і виконує завдання)
1. Розв'язування задачі.
У саду 36 слив, а груш — у 4 рази менше. Яблунь у саду на 16 більше, ніж слив і груш разом. Скільки яблунь у саду?

- Молодці, слухаємо казку далі…(слайд 8)
- Круть, Верть,- покликав півник, дивіться, що я знайшов.
Прибігли мишенята і кажуть:
- Треба його змолотити.
- А хто буде молотити? - спитав півник.
- Тільки не я! - закричав один.
- Тільки не я! - закричав другий.
- Добре, - сказав півник, - я змолочу.

- Давайте допоможемо півнику змолотити колосок. Треба розв'язати наступне завдання на зернятку.
2. Складання і розв'язування виразів.
Склади вирази та знайди їх значення.
1) Перший доданок 42, а другий є часткою чисел 21 і 7.
2) Ділене 42, а дільник є різницею чисел 30 і 24.
3) Знайти різницю добутків чисел 7 і 7 та 8 і 5.
4) Знайти суму часток чисел 64 і 8 та 54 і 6.
- Дуже добре. Можемо слухати казку далі. (слайд 9)
Пішов півник молотити колосок, а мишенята пішли грати в піжмурки.
Закінчив півник молотити і крикнув:
- Гей, Круть, гей, Верть, дивіться, скільки я зерна намолотив.
Прибігли мишенята і кажуть:
- Тепер треба зерно до млина віднести, щоб змолоти.
- А хто понесе? - спитав півник.
- Тільки не я! - закричав Круть.
- Тільки не я! - закричав Верть.
- Добре, - сказав півник,- я віднесу зерно до млина.
Звалив півник мішок на плечі і пішов. А мишенята тим часом пішли грати у квача.

3. Розв'язування рівнянь    
- Давайте виконаємо наступне завдання, щоб півник зміг змолоти зернятка.
Розв'яжіть рівняння
x : 2 = 9      x · 9 = 81

- Змолов півник зернятка. Повернувся він з млина, знову мишенят кличе:
- Сюди, Круть, сюди, Верть! Я борошно приніс.
Прибігли мишенята, дивляться - не нахваляться.
- Ну й півник! Ну й молодець! Тепер треба тісто замісити, та пироги пекти.
- Хто ж буде місити? - спитав півник. А мишенята знову своє:
- Тільки не я! - запищав Круть.
- Тільки не я! - запищав Верть.
Подумав, подумав півник і каже:
- Мабуть мені прийдеться. Замісив він тісто, затопив піч…(слайд 10)
4. Фізкультхвилинка
А поки тісто підходить, давайте і ми трошки відпочинемо. (слайд 11)
У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірята вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трошки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо,
та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
5. Складання задачі за виразом.
- Коли піч витопилась, поставив півник в неї пироги. Мишенята теж часу не втрачають: пісні співають, танцюють.

- Давайте виконаємо ще одне завдання, щоб пироги гарними вдалися.
Склади задачу за виразом 36 + 36 : 4.
(Півник зліпив 36 пиріжків, а Крутик і Вертик (працьовиті мишенята) у 4 рази менше. Скільки пиріжків зліпили півник і мишенята разом?)
6. Розв'язування задачі і складання до неї виразу
- Молодці. Можна продовжувати далі. (слайд 12)

- Спеклись пиріжки, півник їх вийняв, поклав на стіл, а мишенята тут як тут. І кликати їх не довелось.
- Ох і проголодавсь я! - пищить Круть.
- Ох і їсти хочеться! - пищить Верть.
Та й за стіл сіли.
- Що ж буде далі? Давайте виконаємо останнє завдання  нашого колоска.

Розвяжіть задачу, складіть до неї вираз.
Маса вівці 32 кг, а маса індички — у 4 рази менша. Яка маса дев’яти таких індичок?
*Що важче: дев’ять таких індичок чи дві вівці і на скільки кілограмів?
- Ось чим закінчується наша казочка: (слайд 13)
А півник і каже їм:
- Зачекайте, зачекайте! ви мені спочатку скажіть, хто знайшов колосок?
- Ти знайшов! Голосно закричали мишенята.
- А хто колосок змолотив? - знову спитав півник.
- Ти змолотив! - тихіше сказали мишенята.
- А хто зерно до млина носив?
- Теж ти, зовсім тихо відповіли Круть і Верть.
- А тісто хто місив? Дрова носив? Піч топив? Пироги ліпив?
- Все ти. Все ти,- ледь чутно пропищали мишенята.
- А ви що робили?
Що сказати у відповідь? І сказати нічого. Почали  Круть і Верть вилізати з-за стола, а півник їх і не стримує. Нема за що таких ледарів пирогами пригощати. (слайд 13)
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобалась вам казочка? Чого вона нас навчає? (Любити і поважати працю, допомагати один одному, любити і поважати хліб, зрозуміти, скільки треба прикласти зусиль, щоб на столі з'явилися пироги)
- Які завдання вам сподобалося виконувати? (розв'язувати задачі, рівняння,  обчислювати вирази, складати вираз до задачі, та задачу за виразом).
- Сьогодні всі молодці. Дуже гарно працювали.  Допомагали півнику та один одному. Завжди допомагайте один одному, своїм близьким. Поважайте працю інших. Поважайте і бережіть хліб.
VІ. Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання.

Скласти задачу про героїв будь якої української казки. Розв'язати її і  скласти вираз.

Немає коментарів:

Дописати коментар