Конспект уроку з основ здоров*я до проекту

Тема: Гігієна одягу та взуття

Мета: навчати школярів пояснювати, чому важливо мати охайний вигляд, дотримувати правила гігієни, дати нові знання про український національний одяг; формувати навички догляду за одягом і взуттям, обирання їх відповідно до погоди; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, повагу до народних традицій.

Хід уроку

І.Організаційний момент
Усміхніться  всім  навколо –
Небу,  сонцю,  квітам, людям.
І  тоді  обов’язково
Наш  урок  цікавим  буде.

II. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування. Вправа "Мікрофон"

— Що таке активний відпочинок?
— Розкажіть про свій активний відпочинок.
— Які переваги має активний відпочинок?
— Яких правил безпеки під час активного відпочинку слід дотримувати?  Чому?
— Які ви знаєте види спорту, що потребують застосування засобів захисту від травмування?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яке значення для здоров’я має охайність та особиста гігієна.

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Слухання вірша
Щоб  міцне  здоров я  мати,
треба  добре – добре   знати
Дітям  правила  прості,
А  за  змістом  –  золоті
Щоб  нічого   не  боліло,
Полюбити  треба  мило!
Часто  й  чисто  руки  мити
Та  охайними  ходити.
Щоб   здоровим  довго  жити,
Воду  слід   усім  любити,
Пасту,   мило,  гребінець –
Будеш  справжній   молодець!
Бережись  немитих  рук –
Кран  з  водою  –  ліпший  друг.
Руки  мий  якнайчастіше,
Сам  побачиш – буде  ліпше.

2. Розповідь учителя з елементами бесіди
— Чи не забули ви сьогодні вмитися, причесатися, почистити одяг і взуття?Чи всі ґудзики на місці? Перевірте, чи маєте ви носову хустинку, гребінець.
— Охайна людина має чисте тіло, акуратно одягнена. Вона викликає симпатію, з нею приємно спілкуватися. А людина в зім’ятому одязі, брудному взутті, з немитим волоссям має непривабливий вигляд. Людина, яка має доглянутий зовнішній вигляд, почувається впевненіше. Охайність свідчить про повагу людини до себе і до людей, які її оточують. Крім того, охайність і повсякденний догляд за чистотою тіла сприяють зміцненню здоров’я. Щоб бути чистим і охайним, потрібно не тільки старанно піклуватися про чистоту тіла, а й знати, як обирати потрібний одяг і взуття, як утримувати їх у чистоті та порядку. Від цього теж залежить здоров’я. Адже одяг і взуття захищають наше тіло від холоду й спеки, від дощу й вітру, від травм та інших ушкоджень. Передусім одяг і взуття мають відповідати розміру, бути зручними, не заважати рухам, не стискати будь-яку частину тіла. Речі слід добирати відповідно до пори року, погоди, події, статі, віку тощо. Одягатися відповідно до погоди — означає не тільки носити влітку кофтинки,короткі спіднички чи шорти, легкі сорочки, футболки, а взимку — шубу чи пальто і тепле взуття. Головне — не одягатися занадто тепло, щоб не перегріватися. В одязі треба почуватися комфортно: щоб було не спекотно і не холодно. Не варто завчасно одягатися занадто легко, а взимку ходити без шапки. Для різних видів діяльності потрібний різний одяг і взуття. Так, для занять у школі призначено шкільну форму, для спорту — спортивну. Вам слід постійно стежити за своїми речами, щоб одяг і взуття були завжди чистими, непошкодженими.        Перевірте, чи всі ґудзики є на ваших речах, чи небрудні вони, чи немає плям, чи випрасувані. Знявши одяг, не забувайте вішати і складати його до шафи. Доглядайте за своїм взуттям. Його треба чистити, якщо воно вологе — слід просушити. Не надягайте мокрого одягу і взуття, це завдає шкоди здоров’ю. Не ходіть цілий день у спортивному взутті — кедах, кросівках. Не забувайте,що вони призначені для занять спортом.
Треба  носити  чистий  та  охайний  одяг   та   взуття. Людина  користується  різноманітним  одягом  і  взуттям,  бо  без   нього  не  обійтися   нікому. Адже  одяг  захищає  від  спеки  і  холоду;   в  одному  зручно  працювати,  а  в  іншому  відпочивати.  За  одягом  потрібно    доглядати –  прати, чистити,  прасувати.
 Кожна  людина  повинна  вміти  себе  тримати  в  порядку  від  голови  до  п’ят,  щоб  можна  було  сказати  на  вашу  адресу: яка  приваблива   й  чарівна  людина!   Тож  давайте  будемо  прагнути  досконалості,  адже   ми  створюємо    себе  самі  – і  для  себе.
Щоб одяг і взуття довго слугували, бережіть їх.

3.Гра  «Дзеркало»
Діти  по   черзі  обговорюють  зовнішній  вигляд  один  одного.  Дають  поради  щодо   виправлення  недоліків.


4. Фізкультхвилинка
Дружно допоможемо  ми  мамі –                     ходьба на місці.
Білизну пополощем самі.
Раз, два, три, чотири –                            в.п. – о.с. 1 – 2 – стати навшпиньки,
Потягнулись, нахилились.                      Руки вгору; 3 – 4 – нахил вперед,
Знову все прополоскали.                         Покачування  руками вправо, вліво.
Ми так гарно працювали.                        Виконати вправу 2 – 3 рази.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота за підручником

1) Традиції і сучасність.
1. Читання оповідання учителем.
Наш рід
Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок. Жовтогарячі чорнобривці, сині волошки, навіть маленьку вуточку вишила.
— Що це буде, мамо? — запитує Михайлик.
— Українська святкова сорочка для тебе.
— Чому українська? — випитує хлопчик.
— Тому що вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша називається Україною. А ти — маленький українець.
— А ти, мамо?
— І я, і твоя бабуся — українки, твій тато й дідусь — українці. Ми українського роду й любимо нашу землю, наші квіти. Україна — наш рідний будинок і сусіди в нас є — Білорусь, Росія, Молдова.
— А хіба в сусідів такі ж квіти ростуть, як у нас?
— І такі, й інші — свої, тому вишивки в нас схожі й водночас різні.
А. М'ястківський
2. Бесіда за змістом оповідання.
— Як ви вважаєте, чому мама назвала вишиванку українською?
— Чим вона відрізняється від одягу сусідів — жителів Росії, Молдови, Білорусі?
— Які традиції українського народу ви знаєте?
— Які предмети національного українського вбрання ви знаєте?
— Який національний одяг носять у вашій місцевості чоловіки і жінки?
— Які предмети традиційного вбрання залишились у сучасному одязі?

Запам’ятайте! Кожна нація має свій традиційний одяг.
3. Слово вчителя.
— Із яких же елементів складається національний костюм?
Жіночий костюм
Сорочка — найдавніший одяг наших предків, її носили з плахтою або запаскою. З-під плахти або запаски виднівся нижній вишитий край сорочки, що називався подолом. Українські сорочки шили з білого домотканого лляного або конопляного полотна або з купленої білої бавовняної тканини.
Плахта була у два рази ширша від запаски. Це два полотнища, зшиті уздовж до половини.
Корсетка. Поверх сорочки на верхню частину тіла жінки й дівчата одягали корсетку, що шилася з оксамиту або шовку.
Жіноче взуття — традиційні червоні та чорні чоботи, черевички; постоли.
Чоловічий костюм
Наші предки носили довгі білі полотняні сорочки. Таку сорочку одягали безпосередньо на тіло й завжди поверх штанів «на випуск». Навколо низенького комірця-стійки така сорочка мала багато складок. Розріз був посередині грудей. Основними кольорами вишивок на чоловічих сорочках були червоний, синій, жовтий і зелений.
Поверх сорочки одягали жупан чи одяг без рукавів, корсетку або лейбик, що підв'язувалися шовковим, вовняним чи бавовняним поясом.
Із давніх часів в Україні носили широкі штани особливого крою, які заправлялися в чоботи або прив'язувалися до халяв шовковими шнурками із золотою та срібною бахромою на кінцях. Називалися такі штани шароварами.
Основним взуттям чоловіків були чорні юхтові або хромові чоботи. Хромові як правило носили заможні селяни, юхтові — біднота. Чоловіче взуття було переважно чорного кольору, й обов'язково з гострим носком.
2) Одяг і здорова шкіра.
Вправа "Незакінчене речення"
— Наше тіло вкрите…
— Будова шкіри така…
— Одяг допомагає …
— На ніч ми вдягаємо…
— Одяг для уроків фізичної культури називають…
— Потрібно перевдягатися після школи, щоб…
— Предмети верхнього одягу - це…

Запам’ятайте! Чистий одяг допомагає зберегти шкіру здоровою.

3) Як доглядати за одягом.

— Чому з бавовни виготовляють натільну білизну?
— Чому з вовни виготовляють верхній одяг, трикотаж, шкільну форму?
— Як доглядати за шкільною формою?
— Як доглядати за спортивним одягом?

4) Робота над загадкою.

Чистить курточку, штанці,
Чобітки і сап’янці.
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це?.. (Щітка).

Запам’ятайте! Навчіться самостійно доглядати за своїм одягом і взуттям.

5) Гігієна взуття.

— Яка головна вимога до взуття?
— Як доглядати за взуттям?
— Яке взуття носять улітку, взимку, вдома, надворі, в суху, дощову погоду?
— Розгляньте малюнки і допоможіть дітям обрати відповідне взуття.

Запам’ятайте! Взуття має бути зручним і підходити за розміром.

4. Робота над прислів’ями

На неохайній людині всяка одежа погана.

Бережи одяг, поки новий, а здоров’я — поки молодий.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Бесіда

— Чому важливо мати охайний вигляд?
— Яких правил особистої гігієни слід дотримувати?
— Як доглядати за одягом?

— Як доглядати за взуттям?

Немає коментарів:

Дописати коментар